پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه

مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

تبلیغات هزار

دانلود پایان نامه و مقالات اموزشی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 1218
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 134
  • بازدید دیروز : 34
  • ورودی امروز گوگل : 13
  • ورودی گوگل دیروز : 3
  • آي پي امروز : 45
  • آي پي ديروز : 11
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 693
  • بازدید سال : 2103
  • بازدید کلی : 2103
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.225.92.60
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    :::::به وبلاگ من خوش آمدید::::: :::::تبلیغات خود را به ما بسپارید.::::: برای سفارش تبلیغات خود نظر بگذارید. در خواست خود را ارسال کنید.
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی
    حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی (سید محمدرضا نوحی)

    حل-المسائل-جزوه-طراحی-خطوط-انتقال-انرژی-(سید-محمدرضا-نوحی)دانلود حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی سید محمدرضا نوحی بصورت دست نویس در 16 صفحه، به همراه پاسخ سوالات تشریحی، تایپ شده در 5 صفحهدانلود فایل

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت

    در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شكل گرفتند میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد كه موادی چون رنگ و بوم و قلم مو كه جای خود را به موادی فراتر داده بود چون بریده‌های كاغذ و پارچه در كلاژهای كوبیست ها در موا

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت

    ویدیوآرت
رویكرد مجسمه وار به ویدئو
رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت
عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن
ویدیوآرت چیست
تاریخچه ویدیوآرت
خرید پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
انجام پایان نامه ارشد هنر
    دسته بندی کارشناسی ارشد
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 7066 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 159

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان

    ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت

     
    چکیده:
    در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یك‌، برخی ویژگی‌های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بی‌شك نگاه موشكافانه به مضامین فوق، تحقیق گسترده‌تری را می‌طلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آن‌ها از نزدیك و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آن‌ها می‌باشد كه وصول به چنین شرایطی ممكن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشته‌هایی است كه نگارنده گردآوری نموده‌ و در حقیقت جایگاه این‌جانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون می‌باشد كه در مرتبه‌ی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.
     
     
    کلمات کلیدی:

    هنر

    رسانه

    نقاشی

    ویدیوآرت

    رویكرد مجسمه وار به ویدئو

    رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت

     
     
    مقدمه
         در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شكل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد كه موادی چون رنگ و بوم و قلم مو كه جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریده‌های كاغذ و پارچه در كلاژهای كوبیست ها- در مواردی به كل كنار گذاشته شود و رویكرد به سوی رسانه‌ها و امكانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد. 
         اكنون هنرمند خود در مركزیت ابداع هنری قرار می‌گیرد‌، چرا كه دیگر« هنر» و«شیوه‌ی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین كه از آن به‌عنوان « پایان هنر» یاد می شود‌، رخ می‌دهد. جریان‌های هنری‌، كانون‌های خاص خود را می‌طلبند و هنر موزه‌ها با دید اشرافیت و هنر واپس‌گرا نگریسته می‌شود و انتظاری به وجود می‌آید كه طالب حركتی نو - چه از لحاظ شكلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).
     
    دراین جا بود که روش‌های بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میان‌رسانه‌ای را شكل دادند كه ما از آن به‌عنوان «هنر جدید» یاد می‌كنیم. این به مفهوم محو‌شدن مرزهای رایج هنری بود كه تا آن زمان می‌شناختیم مانند عكاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی‌، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز  ، كلاوس اولدنبرگ   ، جیم داین  و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفته‌ی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایش‌های جدید هنری چون  هنر كانسپچوال  ( مفهومی) پرفورمنس  ( اجرا ) و اینستالیشن   (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند. 
     
     
    سوال های تحقیق:

    _ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟

    _ خصوصیاتی که ویدئوآرت را  از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟

    _ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟ 

     _ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویكرد تقلیدآمیز از آثار تولید‌شده‌ی پیشین همراه بود؟

     
     
    فهرست مطالب
    مقدمه2
    طرح مسأله:5
    سوالهای تحقیق:6
    شیوهی گردآوری اطلاعات7
    شیوهی تحقیق:8
    پیشینهی تحقیق:8

    بخش اول:شكل گیری یك تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت10

    تاریخچه ی ویدئوآرت17
    زمینه های فکری جنبش17
    زمینه های تکنولوژیکی23
    ویدئو آرت در اروپا27
    -آلمان ، هلند ، استرالیا28
    بریتانیای كبیر29
    فرانسه32
    ویدئوآرت در آمریكای شمالی- کانادا33
     

    بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو37

    تعامل44
    رویكرد مجسمهگرا51
    تكنیك نظارت61
    روایت65
    نقدی از رسانه69
    یك هنر خود شیفته: هنرمند در مركز اثر73
    گرایش به تكنولوژی74
    بیل ویولا88
    گری هیل106
    فرانك ژیلت107
    ژان لوك گدار108
    اندی وارهول111
    شیگكو كوبوتا113
    ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران119
    رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق»119
    خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان»119
    رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی121
    باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟»121
    مرتضی دره باغی: « تعزیه»122
    سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید»123
    رزیتا شرف جهان128
    پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی :129
     

    بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت 

    سیمین کرامتی132
    احمد نادعلیان138
    عباس کیارستمی144
    شرح پروژهی عملی151
    فهرست منابع و مأخذ153
    کتابهای فارسی153
    کتابهای لاتین153
    مقالههای فارسی153
    مقالههای اینترنتی154
    سایتهای اینترنتی154
    فهرست منابع تصاویر155
     
     
         
     
     

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت



    مطالب مرتبط

    بخش نظرات این مطلب


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهیانه فقط 10 هزار تومان

    به تبلیغات هزار امتیاز دهید