تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول

مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

تبلیغات هزار

دانلود پایان نامه و مقالات اموزشی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 1218
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 86
  • بازدید دیروز : 2645
  • ورودی امروز گوگل : 9
  • ورودی گوگل دیروز : 265
  • آي پي امروز : 29
  • آي پي ديروز : 882
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 10707
  • بازدید سال : 12117
  • بازدید کلی : 12117
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.16.47.89
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    :::::به وبلاگ من خوش آمدید::::: :::::تبلیغات خود را به ما بسپارید.::::: برای سفارش تبلیغات خود نظر بگذارید. در خواست خود را ارسال کنید.
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی
    حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی (سید محمدرضا نوحی)

    حل-المسائل-جزوه-طراحی-خطوط-انتقال-انرژی-(سید-محمدرضا-نوحی)دانلود حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی سید محمدرضا نوحی بصورت دست نویس در 16 صفحه، به همراه پاسخ سوالات تشریحی، تایپ شده در 5 صفحهدانلود فایل

    تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول

    تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان

    ر این پژوهش میزان تاثیر آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان سال اول هنرستان در دروس (علوم تجربی و علوم اجتماعی ) بررسی شد

    دانلود تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان

    راهبرد فراشناختی
فرآیند یاددهی – یادگیری
سرعت و پایداری یادگیری
روش مطالعه پس ختام (SQ4R)
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته راهنمایی و مشاوره با عنوان تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان مدارس غیرانتفاعی شهر شهریار در سال تحصیلی 8786
انجام  پایان نامه کارشناسی رشته راهنمای
    دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 331 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 105

    پایان نامه کارشناسی رشته راهنمایی و مشاوره با عنوان تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان مدارس غیرانتفاعی شهر شهریار در سال تحصیلی 87-86

     
    چکیده:
    در این پژوهش میزان تاثیر آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان سال اول هنرستان در دروس (علوم تجربی و علوم اجتماعی ) بررسی شد.این روش آموزش از شش مرحله تشکیل شده است که شامل مرحله 1- پیش خوانی 2- سوال کردن 3- خواندن 4- تفکر 5- حفظ کردن 6- مرور کردن می باشد.که در بین دو گروه آزمایش و کنترل که تعداد آنها 70 نفر می باشد و هر گروه شامل 35 نفر بودند و در بین دو گروه پیش آزمون و پس آزمون اجرا گردید و نتایج آن بر روی نمودار رسم گردید. نتایج حاصل در این پژوهش در این دو گروه مشخص نمود که گروه آزمایش تغییرات چشمگیری را نسبت به گروه گواه کسب نموده است. بنابراین طبق نتیجه این پژوهش روش آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام بر سرعت و پایداری یادگیری دانش  آموزان تاثیر مثبت دارد.
     
     
    کلمات کلیدی:

    راهبرد فراشناختی

    فرآیند یاددهی – یادگیری

    سرعت و پایداری یادگیری

    روش مطالعه پس ختام (SQ4R)

     
     
    مقدمه
    یکی از اهداف مشترک و عمده نظامهای آموزش و پرورش که محور تقریبا تمام فعالیتهای آنهاست فرآیند یاددهی – یادگیری  است. دراین فرآیند، یادگیری مهمتر از یاددهی است. زیرا یادگیری، هدف و یاد دادن راه رسیدن به هدف است. با توجه به اینکه بازده هرنظام آموزشی و پرورشی بر اساس میزان یادگیری فراگیران مورد ارزشیابی قرار می گیرد لذا در فرآیند آموزش باید به روش یادگیری توجه شده و به آن اهمیت ویژه ای قائل شد. تا دانش آموزان بتوانند با دانستن روشهای یادگیری با مسائل برخورد و مشکلات را حل کنند. هسته اصلی فرآیند توریس. ترتیب دادن محیطی است که در آن شاگردان بتوانند تعامل کنند ونحوه یادگیری را مورد بررسی قرار دهند (بهرنگی، 1376).
     
    درزمینه یادگیری و فراهم نمودن شرایط مطلوب آن، درمکتب روان شناسی رفتارگرا و شناخت گرا بیش از هر مکاتب دیگر روانشناسی به بحث پرداخته اند که مکتب رفتارگرایی به علت تاکیدات شدید بر رفتارفراگیران بدون درنظر گرفتن فضایل و توانمندیهای درونی آنها، دردهه های اخیر با عدم استقبال روبرو شده و روانشناسی شناختی که برای روشن سازی توانمندیهای شناختی و استدلالی موجود زنده توسط پیشگامانی چون پیازه و برونر جدیت لازم را بعمل آورده بود، مورد توجه خاص قرار گرفت زیرا آنها معتقد بودند که در درون انسان ابزارها و یا کار افزارهایی برای استدلال و یا اندیشیدن وجود دارد. لذا تلاشهای زیادی برای روش مهارتهای شناختی و بویژه برای بهینه سازی و اثربخش کردن آن صورت گرفت. که مجموعه تلاشها، چشم اندازی را گشود تا نظریه فراشناخت مورد توجه قرار گیرد.
     
    آرتور، ال کوستا  می نویسد اگربتوانید از وجود یک گفتگوی درونی درذهن خود آگاه شوید و اگربتوانید فرایندهای تصمیم گیری و حل مساله را بشناسید فراشناخت را تجربه کرده اید.
    لذا روش یادگیری همان روش فکرکردن و اندیشیدن است که هدف اصلی درفرایند یادگیری و یاددهی می باشد. سرکار آرانی (1279) می گوید اندیشیدن دانش آموزان در جریان آموزش برجسته ترین ویژگیهای فعالیتهای آموزش درژاپن است. بنابراین فعالیتهای کلاس، مواد آموزشی روشهای تدریس و .. همگی باید تفکر را تحریک کنند، راهبردهای روشهای تدریس و ... همگی باید تفکر را تحریک کنند، راهبردهای روشهای یادگیری و تفکر متفاوتند یکی از راهبردها در بهبود به فراگیران فراشناخت پس ختام (SQ4R) است. و هدف پژوهش حاضر این است که با آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام به دانش آموزان به نتایج حاصل از آموزش این راهبرد را مورد بررسی قرار داده و نقش آنرا برسرعت و پایداری یادگیری آنها مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.
     
     
     
    فهرست مطالب
     
    1- فصل اول: مقدمه
         1-1- مقدمه1
         1-2- بیان مسئله 3
              1-2-1- سولات پژوهشی4
         1-3- اهداف پژوهشی4
              1-3-1- هدف کلی4
              1-3-2- اهداف جزئی 4
         1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش5
         1-5- فرضیه های پژوهش6
         1-6- متغیر ها7
              1-6-1- نام گذاری متغیر ها7
              1-6-2- تعریف نظری واژه ها و اصطلاحات در این پژوهش7
              1-6-3- تعریف عملیاتی متغیر ها9
    2- فصل دوم: ادبیات پژوهش
         2-1- مقدمه15
         2-2- مواضع نظریه پردازان در رابطه با موضوع مورد پژوهش16
              2-2-1- در حوزة یاددهی – یادگیری16
              2-2-2- در حوزة فرا شناخت36
              2-2-3- ارتباط شناخت و فرا شناخت55
              2-2-4-مراحل اجرای فراشناخت57
              2-2-5- راهبردهای فراشناختی62

              2-2-6- راهبرد فرا شناختی پس ختام64

         2-3- پیشینه مطالعاتی67
              2-3-1- تحقیقات انجام شده در ایران67
              2-3-2- برسی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران72
    3- فصل سوم: روش شناسی
         3-1- مقدمه76
         3-2- جامعه مورد مطالعه76
         3-3- تعیین حجم نمونه76
         3-4- روش نمونه گیری76
         3-5- ابزار اندازه گیری داده ها77
              3-5-1- تعیین روایی81
              3-5-2- تعیین پایایی82
    4- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل کمی داده ها
         4-1- مقدمه85
         4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها85
         4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها86
    5- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
         5-1- مقدمه 91
         5-2- بحث پیرامون سوال های پژوهشی 91
         5-3- پیشنهادیی در خصوص یافته های پژوهش104
         5-4- محدودیتها105
    فهرست منابع
     
     
     
     
     
     

    دانلود تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان



    مطالب مرتبط

    بخش نظرات این مطلب


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهیانه فقط 10 هزار تومان

    به تبلیغات هزار امتیاز دهید